Storing
Storing?
Wij staan voor u klaar.
We loodsen u snel en vakkundig door de storing heen, op weg naar een betrouwbare oplossing.
Hieronder vindt u een lijst met veelvoorkomende storingen.
Kijk of uw storing ertussen staat en ontdek direct wat u kunt doen.
Veel voorkomende storingen
Controleer eerst op de onderstaande website op een eventuele storing in uw buurt.
https://www.gasenstroomstoringen.nl/ Indien er geen storingen gemeld worden in uw buurt, volgt u het verdere stappenplan hieronder.
Met een eenvoudige stekkerproef kunt u zelf nagaan welk apparaat of welke aansluiting de storing veroorzaakt. Volg onderstaande stappen zorgvuldig:
Controleer de groepenkast Kijk of er een schakelaar (groep of aardlekschakelaar) naar beneden staat. Zet deze omhoog en observeer wat er gebeurt. Schiet de schakelaar direct weer naar beneden? Dan is er een probleem in dat deel van de installatie.
Bepaal welk gedeelte is uitgevallen Probeer te achterhalen welk deel van uw woning verbonden is met de uitgevallen groep of aardlekschakelaar.
Schakel alle groepen uit Zet alle groepen in de meterkast uit of verwijder de zekeringen. Zo voorkomt u verdere schade of gevaar.
Verwijder alle stekkers Haal in de hele woning/of het gedeelte meterkast wat je net vaststelde, alle stekkers uit de stopcontacten. Zorg ervoor dat geen enkel apparaat nog is aangesloten.
Schakel de meterkast weer in Zet de aardlekschakelaar en alle groepen weer aan.
Sluit de apparaten één voor één aan Steek nu de stekkers één voor één terug in het stopcontact en zet het apparaat aan. Wacht steeds tot het apparaat volledig is opgestart voordat u doorgaat met het volgende.
Vind de oorzaak Slaat de aardlekschakelaar door bij een specifiek apparaat of stekker? Dan hebt u de boosdoener gevonden. Laat dit apparaat repareren of vervang het.
Nog steeds geen oorzaak gevonden? Controleer dan of er sprake is van overbelasting, bijvoorbeeld door te veel apparaten op één groep. Blijft de storing zich voordoen? Dan is de kans groot dat het probleem in de elektrische installatie zit. In dat geval; schakel een professionele elektricien in.
Bel 0592 78 54 02 voor hulp. Houd er rekening mee dat er kosten in rekening worden gebracht, ook als de storing wordt veroorzaakt door een apparaat in uw eigen woning.
⚠️ Veiligheid eerst: Werk nooit aan elektriciteit als u daar geen verstand van heeft.
DC-ISOLATIEFOUT/ ARC FAULT
Een DC-ISOLATIEFOUT/ ARC FAULT is gevaarlijk omdat het zowel brandgevaar als elektrocutie gevaar met zich meebrengt. Zet de omvormer uit door de knop op de omvormer uit te draaien.
GRID ERROR
Staat uw omvormer uit? Brandt er een rood lampje of ziet u een melding op het display, ‘GRID ERROR’? Dan is er mogelijk een stroomstoring op het net. Sluit dit uit door te controleren op; https://www.gasenstroomstoringen.nl/
NET VOLTAGE TOO HIGH
Als je omvormer (van je zonnepanelen) uitvalt door te hoge netspanning (netvoltage), dan komt dat meestal doordat het elektriciteitsnet in jouw buurt overbelast is — vooral op zonnige dagen wanneer veel mensen tegelijk terugleveren.
Vraag meerdere buren of ze hier ook last van hebben. Het kan voorkomen dat de installatie geplaatst is met een te dunne kabel van de meterkast naar de omvormer.
Wij kunnen dit meten.
Als alles in je eigen installatie goed is, ligt het waarschijnlijk aan het openbare net.
Neem contact op met je netbeheerder.
Meld dat je omvormer uitvalt door “hoge netspanning bij teruglevering”.
Vraag of zij een spanningsmeting op locatie kunnen uitvoeren.
Voor storingen neemt u contact op via het formulier hieronder en maak een ticket aan voor hulp om de storing op te lossen.
Wij reageren dan op een werkdag door met u te overleggen en eventueel een afspraak in te plannen voor de oplossing.
Wanneer u brand ruikt of heeft, bel 112 en schakel daarna de hoofdschakelaar uit in de meterkast. U kunt altijd bellen als er nood is.
GOODWE
SEMSPORTAL APP
Gebruiksaanwijzing;
Kom je er niet uit?
Wij kunnen u helpen. Hier zijn wel natuurlijk wel kosten aan verbonden.
HUAWEI
FUSION SOLAR APP
Gebruiksaanwijzing;
Kom je er niet uit?
Wij kunnen u helpen. Hier zijn wel natuurlijk wel kosten aan verbonden.
Enphase
Enphase Enlighten manager APP
Gebruiksaanwijzing;
https://support.enphase.com/s/article/de-gateway-opnieuw-verbinden-met-wifi-via-de-enphase-app
Kom je er niet uit?
Wij kunnen u helpen. Hier zijn wel natuurlijk wel kosten aan verbonden.
SOLAREDGE APP
Gebruiksaanwijzing;
https://www.solaredge.com/nl/support/system-owner/configuring-inverter-communication
Kom je er niet uit?
Wij kunnen u helpen. Hier zijn wel natuurlijk wel kosten aan verbonden.
Storing
Heeft u een storing? Vul dan onderstaand formulier in.
Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op voor hulp op afstand of om een afspraak te plannen om de storing te verhelpen.
Spoedgeval? Bel direct: 0592 785 402
Heeft u met spoed hulp nodig? Bel ons dan direct.
Neemt de monteur niet op? Geen zorgen— wij bellen altijd binnen één uur terug.